کمیته تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
کمیته تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

کمیته تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

برگزاری سیزدهمین سمینار کشوری دانش و تندرستی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیزدهمین سمینار کشوری دانش و تندرستی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در آمفی تئاتر البرز شرقی برگزار گردید.

دکتر امامیان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مراسم افتتاحیه سمینار گفت : شعار"ما می توانیم" که رهبر معظم انقلاب  برآن تاکید فرمودند علاوه بر اینکه بیانگر توانمندی و پتانسیل های موجود در جامعه اسلامی می باشد به نوعی الزام آور و مسئولیت آفرین بویژه در عرصه دانش از جمله در حوزه پژوهش می باشد.
دکترامامیان اعلام داشت تولیدات علمی و پژوهشی دانشگاه که نشان دهنده رشد شاخصهای پژوهشی می باشد  در 9ماه سال 92 بیشتر از کل سال 91 بوده است و امیدواریم بتوانیم علم تولید شده را به محصول و سپس به ثروت تبدیل نموده تا در بین کشورهای منطقه که با برخی از آنها از این نظر در رقابت می باشیم حائز رتبه برتر و بهتر گردیم.

دکتر رحیمی سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی گفت : برای اولین بار در طول سالهای برگزاری این همایشها داوری مقالات توسط داوران هیئت علمی و داوران برگزیده دانشجویی سراسر کشور بطور همزمان انجام گردید.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی در رابطه با سیزدهمین سمنار کشوری افزود: اولین تبلیغات انجام شده از نیمه خرداد سال جاری و آخرین مهلت ارسال مقالات30 مهر ماه که در مجموعه  285 خلاصه مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال گردید که 19 عدد به بصورت سخنرانی و 55 عددبه صورت پوستر پذیرفته شد.

همچنین برگزاری دو کارگاه کشوری در زمان برگزاری همایش که مدرسین این کارگاهها از اعضائ محترم هیئت علمی و پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود می باشند و از داوران دانشجویی در اعضای داوری پانلهای سخنرانی همکاری بعمل آمد.

لینک گزارش:http://shmu.ac.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=407&Itemid=1

یادآوری دوز بعدی مصرف قرص، توسط خود قرص !!!

محققان در حال ساخت قرص هوشمندی هستند که با ارسال پیامکی به تلفن همراه فرد، زمان مصرف دوز بعدی دارو را به او یادآوری می کند.

 این قرص تراشه ای دارد که وقتی بلعیده شود به چسبی که بر روی شانه بیمار چسبانده شده، هشدار می دهد. درصورتی که بیمار داروی خود را مصرف نکند این قرص هوشمند به او پیامک می زند.

این سامانه که رایسین نام دارد، همچنین بر ضربان و فعالیت قلب و چگونگی خواب که می تواند نشان دهنده بدتر شدن بیماری باشد، نظارت می کند.

 این قرص که بسیار ارزان قیمت است در آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته و دقت بیمار را در مصرف دارو را از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد بهبود می بخشد. درصورتی که این آزمایش چهار ماهه که توسط مرکز مراقبت سلامت امپریال کالج انگلیس و بیمارستان رویال برکشایر با موفقیت انجام شود، آزمایش یک ساله آن کلید خواهد خورد.

 پژوهشگران می گویند هدف اصلی تولید این نوآوری ترغیب بیماران قلبی به مصرف منظم دارو است. این چسب به پزشکان کمک می کند بررسی کنند آیا بیمار قرص های خود را خورده یا خیر. همچنین میزان ضربن قلب بیمار را بررسی می کند و خواب شبانه وی را نیز نظارت می کند.

 

حرکات کششی عضلات حین مطالعه ی طولانی

این روزا که اغلب دوستان سخت مشغول مطالعه هستن، فکر می کنم انجام این حرکات کششی در زنگ تفریح بین مطالعه بد نباشه 

هر کدوم این حرکات می تونه به مدت 15 الی 30 ثانیه با 3 بار دوره ی تکرار روزانه انجام بشه

ولی لازم به ذکر هستش که به علت استاندارد نبودن خیلی از میز و صندلی های طراحی شده برای مطالعه و فشار زیاد اعمال شده بر ستون فقرات و کتف ها حرکات Standing extension و Corner stretch با تکرار 10 الی 15 بار در روز می تونه خیلی به حفظ سلامت بدن کمک کنه

:)

رگ گیری با کمترین خطا !

محققان آمریکایی و ژاپنی در طرحی مشترک، عینک جدیدی را طراحی کرده‌اند که به پزشکان و پرستاران برای مشاهده درون پوست و رگ‌گیری آسان در هنگام تزریق داخل وریدی کمک می‌کند. عینک Eyes-On که توسط محققان شرکت اپسون و Evena medical توسعه یافته است، یکی از نخستین کاربردهای عینکهای هوشمند در حوزه سلامت محسوب می‌شود. در این عینک از فناوری تصویربرداری عروقی استفاده شده است که امکان مشاهده از روی پوست و انتخاب رگ مناسب برای تزریق داخل وریدی (IV)‌ را برای پزشک یا پرستار فراهم می‌کند.  

 

پزشک یا پرستار با پوشیدن این عینک می‌تواند عروق خونی زیر پوست را بر روی صفحه نمایش مخصوص عینک مشاهده کند. با کمک این فناوری پوشیدنی پیشرفته، مناسب‌ترین رگ برای تزریق انتخاب شده و با انجام یک تزریق سریع و دقیق، درد و ناراحتی بیماران بویژه سالمندان و کودکان کاهش پیدا می‌کند. امکان ذخیره سازی تصاویر و ویدئوهای تهیه شده و ارسال آنها از طریق بلوتوث و وای فای وجود دارد. عینک اشعه ایکس Eyes-On از نیمه نخست سال 2014 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

علل جوش صورت و روش برطرف کردن آن

دوست دارین بدونین جوش صورتتون با توجه به این نقشه در هر ناحیه نشونه ی چیه ؟ ؟
برای دیدن توضیحات لطفا به ادامه ی مطلب رجوع کنید  


 

ادامه مطلب ...